Helpdesk Customer Care

Contacteer bij vragen onze Helpdesk Customer Care. Dat kan via een berichtje in Bank de Kremer online of via +32(0)3 245 00 23. Ze helpen je graag verder elke bankwerkdag tussen 8u30 en 18u00.

Fraude melden

Hebt u een vermoeden van misbruik van uw rekening(en) via de Bank de Kremer online app of website? Dan kan u ook buiten de kantooruren terecht op het nummer +32(0)3 245 00 11.
Voor fraude met bankkaarten belt u rechtstreeks met Card Stop op 078/170 170.

Hulp nodig bij online bankieren?

Heb je inlogproblemen? Of heb je andere vragen over Bank de Kremer online? Contacteer dan onze Helpdesk Customer Care. Dat kan via een berichtje in Bank de Kremer online of via +32(0)3 245 00 23. Ze helpen je graag verder elke bankwerkdag tussen 8u30 en 18u00.

FAQ

Hieronder vind je alvast een antwoord op veelgestelde vragen.
Waarom krijg ik de melding 'gelieve te connecteren om te synchroniseren'?

U hebt de batterijen van uw digipass vervangen of er is een probleem met de batterijen. Om uw digipass verder te kunnen gebruiken dient u eerst een synchronisatie van het toestel uit te voeren. Na synchronisatie is de digipass terug gebruiksklaar om in te loggen en te tekenen op Bank de Kremer Online.

Synchronisatie via de app

Kies bij de instellingen voor “digipass synchroniseren” en volg de stappen die in de procedure op uw telefoon worden opgegeven.

Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op via 03 245 00 23.

Synchronisatie via de website

Klik op deze link en voer de stappen uit.

Na het installeren van de software (=stap1) is herstart van uw computer nodig.

Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op via 03 245 00 23.

Wat moet je doen bij de melding 'Battery low'?

U kan de batterijen van uw digipass vervangen. Na vervanging van de batterijen dient u een synchronisatie van het toestel uit te voeren. Na synchronisatie is de digipass terug gebruiksklaar om in te loggen en te tekenen op Bank de Kremer online.

Logo itsme

itsme is een volwaardig, veilig én milieuvriendelijk alternatief voor de digipass. Nog geen itsme-account? Ga aan de slag via https://www.itsme.be/get-started. Met vragen over itsme kan u terecht via https://support.itsme.be/hc/nl.

 

Synchronisatie via de app 

Kies bij de instellingen voor “digipass synchroniseren” en volg de stappen die in de procedure op uw telefoon worden opgegeven.

Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op via 03 245 00 23.

Synchronisatie via de website

Klik op deze link en voer de stappen uit.

Na het installeren van de software (=stap1) is herstart van uw computer nodig.

Lukt dit niet? Neem dan contact met ons op via 03 245 00 23.

Wat zijn de systeemvereisten?

Voor uw veiligheid en het correct en vlot werken van Bank de Kremer online op uw PC is het belangrijk dat uw browser (internetprogramma) en besturingssysteem up to date zijn.

Aanbevolen minima besturingssystemen en browsers:

Systeemvereisten BdK

Welke browser en besturingssysteem gebruikt u?

Via deze link kan u snel zien welk besturingssysteem en browser u gebruikt.

Hoe activeer je je digipass?

Zet je digipass aan d.m.v. de rode toets.
Geef de initiële pincode in die je vindt in de verzegelde enveloppe en druk op OK.
Verander de initiële pincode in een persoonlijke pincode van 4 cijfers. Druk op OK.
Bevestig je zelf gekozen pincode door ze nogmaals in te geven. Druk opnieuw op OK.

Suggestie: als pincode van je digipass kan je dezelfde pincode gebruiken als voor je bankkaart. Zo moet je minder codes onthouden.

Waar vind je je user ID ?

Je vindt je user id in de app in het menu 'meer'.  Neem contact op de helpdesk Customer Care indien je je user id niet terugvindt.

Wat moet je doen als je je pincode vergeten bent?

Toets 5 maal een verkeerde pincode in op je digipass.
Je digipass blokkeert en er verschijnt een “unlock”-code op het scherm.
Contacteer onze Helpdesk Customer Care op het nummer 03 245 00 23 elke bankwerkdag tussen 8u30 en 18u00. Zij zullen je pincode resetten.

Hoe wijzig je je pincode?

Zet je digipass aan door op OK te drukken.
Druk op het cijfer 3.
Geef je huidige pincode in en druk op OK.
'New PIN?': geef een nieuwe pincode van 4 cijfers in en druk op OK.
Krijg je bij de keuze van de nieuwe PIN de bemerking 'Weak PIN'? Dan is de gekozen code te eenvoudig (bv. 1234) en moet je een nieuwe code kiezen.
'Repeat PIN': herhaal je nieuw gekozen pincode om te bevestigen en druk op OK.
'New PIN OK': druk nogmaals op OK.

Wat moet je doen als je digipass geblokkeerd is?

Heb je meer dan 5 keer een verkeerde pincode ingegeven? Dan is je digipass geblokkeerd. Er verschijnt een 'unlock'-code op het scherm. Contacteer onze Helpdesk Customer Care op het nummer 03 245 00 23 elke bankwerkdag tussen 8u30 en 18u00. Zij helpen je graag verder.

Wat moet je doen als de inlogpagina geblokkeerd is?

Heb je meer dan 5 keer een fout(e) user ID, serienummer of code ingetikt op de inlogpagina? Blokkeert de pagina? Contacteer dan onze Helpdesk Customer Care op het nummer 03 245 00 23 elke bankwerkdag tussen 8u30 en 18u00. Zij helpen je graag verder.

Wat moet je doen bij verlies of diefstal van je digipass?

Stel je vast dat je digipass verloren is of gestolen werd, dan moet je dit onmiddellijk melden aan onze Helpdesk Customer Care op het nummer 03 245 00 23 elke bankwerkdag tussen 8u30 en 18u00. Onze Helpdesk zal uiterlijk de volgende bankwerkdag je digipass blokkeren. Zonder je user ID en persoonlijke pincode heeft niemand toegang tot je rekeningen en vermogensoverzicht.

Enkele dagen later ontvang je een nieuwe pincode via de post en mag je een nieuwe digipass afhalen in je kantoor.

Let wel: voor deze nieuwe digipass worden de kosten, zoals vermeld in onze kosten en voorwaarden, gefactureerd.