Deze privacyverklaring gaat in op 23/4/2019.
Bescherming van uw persoonsgegevens en respect voor uw privacy zijn waarden die Bank de Kremer hoog in het vaandel draagt. Wij behandelen en beschermen uw gegevens met eerbied voor de wetgeving en regelgeving, op een eerlijke en transparante wijze. ‘Wij’, dat is Bank de Kremer, een divisie van Bank J.Van Breda & C° NV, Ledeganckkaai 7, 2000 Antwerpen, België, met ondernemingsnummer 0404.055.577 (BTW BE 0404.055.577), RPR Antwerpen, geregistreerd als kredietinstelling naar Belgisch recht met registratienummer FSMA 014377 A
Bank J.Van Breda & C° NV biedt op de Belgische markt een totaalpakket van financiële diensten aan en is actief onder drie divisies met eigen specifieke kenmerken:
Samen met zusterbank Delen Private Bank, die gespecialiseerd is in discretionair vermogensbeheer, maken wij deel uit van de beursgenoteerde investeringsmaatschappij Ackermans & van Haaren.
Met deze privacyverklaring willen we u informeren over de verwerking van uw persoonsgegevens met betrekking tot het gebruik van de Bank de Kremer app (hierna “app” genoemd) van Bank de Kremer (hierna “bank” genoemd). Dat doen we door u een ruim en duidelijk antwoord te geven op de volgende vragen:
Deze privacyverklaring kan worden bijgewerkt om de inhoud ervan af te stemmen op wijzigingen in de regelgeving of bij de bank. De meest recente versie is beschikbaar op onze website (www.bankdekremer.be).
Meer informatie over de wetgeving en regelgeving over gegevensbescherming en privacy is beschikbaar op www.gegevensbeschermingsautoriteit.be, de website van de Belgische privacy-toezichthouder (met name de Gegevensbeschermingsautoriteit).
Dit is Bank J.Van Breda & C° NV, Ledeganckkaai 7, 2000 Antwerpen, België, met ondernemingsnummer 0404.055.577 (BTW BE 0404.055.577), RPR Antwerpen, geregistreerd als kredietinstelling naar Belgisch recht met registratienummer FSMA 014377 A.
Wanneer u gebruik maakt van de Bank de Kremer app, verwerken wij de volgende persoonsgegevens:
Tenzij wij uw toestemming ontvangen om:
verwerken wij geen persoonsgegevens die u identificeren.
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de doeleinden of redenen hieronder weergegeven. Al deze redenen vinden hun rechtvaardiging in de volgende gronden:
Wanneer u de persoonsgegevens van anderen in de app ingeeft, komt het u toe om deze personen van dit privacybeleid op de hoogte te brengen en garandeert u tevens dat u van deze personen de toestemming hebt bekomen om hun persoonsgegevens te verwerken.
Wij verwerken uw persoonsgegevens via de app voor de volgende doeleinden of redenen:
Medewerkers van de bank
Onze medewerkers hebben enkel toegang tot uw persoonsgegevens als dat noodzakelijk is om u de beste dienstverlening te bieden, binnen de uitvoering van hun taak.
Externe partijen buiten de bank
Wij doen een beroep op de volgende externe partijen:
Wij zien erop toe dat deze externe partijen uitsluitend toegang hebben tot de beperkte persoonsgegevens die noodzakelijk zijn om hun specifieke taken uit te voeren. We zien er ook op toe dat die externe partijen zich ertoe verbinden de gegevens te gebruiken op een veilige en vertrouwelijke manier.
In geen enkel geval verkopen wij uw persoonsgegevens aan externe partijen.
Wanneer we samenwerken met externe partijen buiten de Europese Economische Ruimte nemen wij gepaste maatregelen (zoals contractuele verbintenissen) om te waarborgen dat uw persoonsgegevens in het land van ontvangst voldoende worden beschermd.
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om te waarborgen dat uw persoonsgegevens voldoende beschermd zijn tegen ongepaste toegang, verlies of diefstal, zoals:
Wij bewaren uw persoonsgegevens nooit langer dan noodzakelijk is voor de redenen waarvoor wij de gegevens verzameld hebben.
Wij bewaren uw persoonsgegevens als gebruiker van de app gedurende 30 maanden na uw laatste gebruik van de app.
Wanneer wij uw persoonsgegevens verwerken, heeft u de volgende rechten:
U kan ons vragen om uw persoonsgegevens in te zien. In dit verband kan u ons ook vragen:
Indien u vaststelt dat uw persoonsgegevens onjuist of onvolledig zijn, kan u ons vragen om uw persoonsgegevens te verbeteren of te vervolledigen.
Indien u vermoedt dat wij uw persoonsgegevens onrechtmatig verwerken (bijvoorbeeld omdat uw persoonsgegevens niet (meer) relevant zijn), kan u ons vragen om uw persoonsgegevens te verwijderen.
Indien u het niet eens bent met de manier waarop wij bepaalde persoonsgegevens verwerken op basis van onze gerechtvaardigde belangen (zoals bijvoorbeeld voor direct marketing), kan u zich daartegen verzetten. Dergelijk verzet zullen wij inwilligen, tenzij er dwingende redenen zijn om dat niet te doen, zoals bijvoorbeeld wanneer wij gegevens verwerken om fraude te bestrijden.
Sommige verwerkingen van persoonsgegevens verlopen volledig geautomatiseerd (zonder menselijke tussenkomst).
Wanneer u het niet eens bent met het resultaat van dergelijke volledig geautomatiseerde besluitvorming, kan u onze menselijke tussenkomst vragen of laten weten waarom u de beslissing betwist.
U kan ons vragen om uw persoonsgegevens die u zelf aan ons heeft verstrekt, over te dragen aan u of rechtstreeks aan een andere financiële instelling.
U kan zich hiervoor schriftelijk, met een kopie van uw identiteitskaart, richten tot Klantenservice:
Indien Klantenservice u geen afdoend antwoord gaf, kan u zich schriftelijk, met een kopie van uw identiteitskaart, richten tot de functionaris voor gegevensbescherming (ook Data Protection Officer genoemd) via e-mail: compliance@bankdekremer.be
Voor meer informatie of indien u niet akkoord gaat met het standpunt van de bank, kan u ook een klacht indienen bij de Belgische privacy-toezichthouder (met name de Gegevensbeschermingsautoriteit), via haar website www.gegevensbeschermingsautoriteit.be.
Card Stop (24/7)
078 170 170
Fraudelijn (24/7)
03 245 00 11